Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28
VÁNOČNÍ PRÁZDNINY 23.12.-3.1.2021
29
VÁNOČNÍ PRÁZDNINY 23.12.-3.1.2021
30
VÁNOČNÍ PRÁZDNINY 23.12.-3.1.2021
31
VÁNOČNÍ PRÁZDNINY 23.12.-3.1.2021
1
VÁNOČNÍ PRÁZDNINY 23.12.-3.1.2021
2
VÁNOČNÍ PRÁZDNINY 23.12.-3.1.2021
3
VÁNOČNÍ PRÁZDNINY 23.12.-3.1.2021
4
Distanční výuka od 4.1.2021
5
Distanční výuka od 4.1.2021
6
Distanční výuka od 4.1.2021
7
Distanční výuka od 4.1.2021
8
Distanční výuka od 4.1.2021
9
Distanční výuka od 4.1.2021
10
Distanční výuka od 4.1.2021
11
Distanční výuka 11.1. - 22.1.2021
12
Distanční výuka 11.1. - 22.1.2021
13
Distanční výuka 11.1. - 22.1.2021
14
Distanční výuka 11.1. - 22.1.2021
15
Distanční výuka 11.1. - 22.1.2021
16
Distanční výuka 11.1. - 22.1.2021
17
Distanční výuka 11.1. - 22.1.2021
18
DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ - zrušen
Distanční výuka 11.1. - 22.1.2021
19
Distanční výuka 11.1. - 22.1.2021
20
Distanční výuka 11.1. - 22.1.2021
21
Distanční výuka 11.1. - 22.1.2021
22
Distanční výuka 11.1. - 22.1.2021
23 24
25
Distanční výuka 25.1. - 28.1.2021
26
Distanční výuka 25.1. - 28.1.2021
27
Distanční výuka 25.1. - 28.1.2021
28
Distanční výuka 25.1. - 28.1.2021
29
Pololetní prázdniny a vysvědčení
30 31
Drobečková navigace

Úvod > Obory > Cestovní ruch

Cestovní ruch

Předmět cestovní ruch podává teoretické souhrnné informace o cestovním ruchu jako celku, rozvíjí specializační oblast průvodcovství v přímé vazbě na české kulturní dědictví a národní kulturní poklad. V širším kontextu doplňuje vybraná důležitá témata v gesci působnosti EU. Teoretické poznatky rozvíjí na praktických příkladech a hledá možná východiska typologických situací z praxe. Učí hledat, vyhodnocovat a používat potřebné souhrnné informace při konkrétní činnosti v oblasti cestovního ruchu. Napomáhá sledovat a orientovat se v platné legislativě v oboru cestovní ruch, péče o kulturní dědictví a souvisejících předpisech. Umožňuje chápat další souvislosti z příbuzných oborů (dějiny, dějiny umění, kulturologie, pomocné vědy historické, ekonomie, právo). Upozorňuje na další možnosti řádného i mimořádného vzdělávání v oboru nebo příbuzných oborech, dává prostor pro seberealizaci v rámci samostudia či celoživotního vzdělávání.

Charakteristika učiva:

Předmět cestovní ruch je rozdělen do dvou částí praktikovaných v průběhu 3. a 4. ročníku a to následovně:

1) část všeobecně vzdělávací přehledová ve 3. ročníku

Učivo třetího ročníku seznamuje žáky se základní orientací v oboru cestovní ruch, vymezuje jeho charakteristiku, zabývá se marketingem a managementem a to v přímé vazbě na dosažené znalosti z ostatních předmětů – ekonomiky a práva, podává přehled o jednotlivých službách a druzích cestovního ruchu. Pozornost je věnována též na vnímání jednotlivých produktů a souvisejících činností.

2) část specializovaně orientovaná ve 4. ročníku

Čtvrtý ročník je zaměřen na průvodcovskou činnost. Klade se důraz na zvládnutí všeobecných průvodcovských zásad a povinností průvodce cestovního ruchu. Zvláštní oblastí je pak průvodcovská činnost po památkovém objektu nebo činnost v lektorském oddělení některé ze státních institucí či soukromé fyzické nebo právnické osoby. Zcela specifická je návaznost na  péči o kulturní dědictví. Potřebné znalosti z dějin architektury v kontextu s vývojem umění v Evropě jsou zcela zásadní.