Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26
DISTANČNÍ VÝUKA od 12.4.2021
Skupinové konzultace
27
DISTANČNÍ VÝUKA od 12.4.2021
Skupinové konzultace
28
DISTANČNÍ VÝUKA od 12.4.2021
Skupinové konzultace
29
DISTANČNÍ VÝUKA od 12.4.2021
Skupinové konzultace
30
DISTANČNÍ VÝUKA od 12.4.2021
Skupinové konzultace
1
Skupinové konzultace
2
Skupinové konzultace
3
Distanční výuka a konzultace
Skupinové konzultace
4
Distanční výuka a konzultace
Skupinové konzultace
5
Distanční výuka a konzultace
Skupinové konzultace
6
Distanční výuka a konzultace
Skupinové konzultace
7
Distanční výuka a konzultace
Skupinové konzultace
8
Distanční výuka a konzultace
Skupinové konzultace
9
Distanční výuka a konzultace
Skupinové konzultace
10
Distanční výuka a konzultace
Skupinové konzultace
11
Distanční výuka a konzultace
Skupinové konzultace
12
Distanční výuka a konzultace
Skupinové konzultace
13
Distanční výuka a konzultace
Skupinové konzultace
14
Distanční výuka a konzultace
Skupinové konzultace
15
Skupinové konzultace
16
Skupinové konzultace
17
Skupinové konzultace
18
Skupinové konzultace
19
Skupinové konzultace
20
Skupinové konzultace
21
Skupinové konzultace
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Drobečková navigace

Úvod > Obory > Cestovní ruch

Cestovní ruch

Předmět cestovní ruch podává teoretické souhrnné informace o cestovním ruchu jako celku, rozvíjí specializační oblast průvodcovství v přímé vazbě na české kulturní dědictví a národní kulturní poklad. V širším kontextu doplňuje vybraná důležitá témata v gesci působnosti EU. Teoretické poznatky rozvíjí na praktických příkladech a hledá možná východiska typologických situací z praxe. Učí hledat, vyhodnocovat a používat potřebné souhrnné informace při konkrétní činnosti v oblasti cestovního ruchu. Napomáhá sledovat a orientovat se v platné legislativě v oboru cestovní ruch, péče o kulturní dědictví a souvisejících předpisech. Umožňuje chápat další souvislosti z příbuzných oborů (dějiny, dějiny umění, kulturologie, pomocné vědy historické, ekonomie, právo). Upozorňuje na další možnosti řádného i mimořádného vzdělávání v oboru nebo příbuzných oborech, dává prostor pro seberealizaci v rámci samostudia či celoživotního vzdělávání.

Charakteristika učiva:

Předmět cestovní ruch je rozdělen do dvou částí praktikovaných v průběhu 3. a 4. ročníku a to následovně:

1) část všeobecně vzdělávací přehledová ve 3. ročníku

Učivo třetího ročníku seznamuje žáky se základní orientací v oboru cestovní ruch, vymezuje jeho charakteristiku, zabývá se marketingem a managementem a to v přímé vazbě na dosažené znalosti z ostatních předmětů – ekonomiky a práva, podává přehled o jednotlivých službách a druzích cestovního ruchu. Pozornost je věnována též na vnímání jednotlivých produktů a souvisejících činností.

2) část specializovaně orientovaná ve 4. ročníku

Čtvrtý ročník je zaměřen na průvodcovskou činnost. Klade se důraz na zvládnutí všeobecných průvodcovských zásad a povinností průvodce cestovního ruchu. Zvláštní oblastí je pak průvodcovská činnost po památkovém objektu nebo činnost v lektorském oddělení některé ze státních institucí či soukromé fyzické nebo právnické osoby. Zcela specifická je návaznost na  péči o kulturní dědictví. Potřebné znalosti z dějin architektury v kontextu s vývojem umění v Evropě jsou zcela zásadní.