Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26 27
Exkurze do věznice - 27.9.2022
NÁVŠTĚVA VĚZNICE - 27.9.22
PRAHOU S VÝKLADEM V AJ - 27.9.22
SPORTOVNÍ DEN - 27.9.22
28 29
PRAHOU S VÝKLADEM V AJ - 29.9.22
30
PRAHOU S VÝKLADEM v AJ - 30.9.22
PRAHOU S VÝKLADEM V AJ - 30.9.22
1 2
3 4
Beseda "Energie" - 4.10.22
Beseda "Rakovina" - 4.10.22
Exkurze do knihovny - 4.10.22
5
Beseda "Energie" - 5.10.22
Beseda "Rakovina" - 5.10.22
Fotografování - 5.10.2022
6 7 8 9
10
TŘÍDNÍ SCHŮZKY - 10.10.2022
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Drobečková navigace

Úvod > Obory > Cestovní ruch

Cestovní ruch

Předmět cestovní ruch podává teoretické souhrnné informace o cestovním ruchu jako celku, rozvíjí specializační oblast průvodcovství v přímé vazbě na české kulturní dědictví a národní kulturní poklad. V širším kontextu doplňuje vybraná důležitá témata v gesci působnosti EU. Teoretické poznatky rozvíjí na praktických příkladech a hledá možná východiska typologických situací z praxe. Učí hledat, vyhodnocovat a používat potřebné souhrnné informace při konkrétní činnosti v oblasti cestovního ruchu. Napomáhá sledovat a orientovat se v platné legislativě v oboru cestovní ruch, péče o kulturní dědictví a souvisejících předpisech. Umožňuje chápat další souvislosti z příbuzných oborů (dějiny, dějiny umění, kulturologie, pomocné vědy historické, ekonomie, právo). Upozorňuje na další možnosti řádného i mimořádného vzdělávání v oboru nebo příbuzných oborech, dává prostor pro seberealizaci v rámci samostudia či celoživotního vzdělávání.

Charakteristika učiva:

Předmět cestovní ruch je rozdělen do dvou částí praktikovaných v průběhu 3. a 4. ročníku a to následovně:

1) část všeobecně vzdělávací přehledová ve 3. ročníku

Učivo třetího ročníku seznamuje žáky se základní orientací v oboru cestovní ruch, vymezuje jeho charakteristiku, zabývá se marketingem a managementem a to v přímé vazbě na dosažené znalosti z ostatních předmětů – ekonomiky a práva, podává přehled o jednotlivých službách a druzích cestovního ruchu. Pozornost je věnována též na vnímání jednotlivých produktů a souvisejících činností.

2) část specializovaně orientovaná ve 4. ročníku

Čtvrtý ročník je zaměřen na průvodcovskou činnost. Klade se důraz na zvládnutí všeobecných průvodcovských zásad a povinností průvodce cestovního ruchu. Zvláštní oblastí je pak průvodcovská činnost po památkovém objektu nebo činnost v lektorském oddělení některé ze státních institucí či soukromé fyzické nebo právnické osoby. Zcela specifická je návaznost na  péči o kulturní dědictví. Potřebné znalosti z dějin architektury v kontextu s vývojem umění v Evropě jsou zcela zásadní.