Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
Seznamy tříd 1. ročníku a učebnice
24 25 26 27 28 29
30 31 1
Zahájení školního roku 2021/2022
2 3 4 5
Drobečková navigace

Úvod > Obory > Bankovnictví

Bankovnictví

Modul bankovnictví je zařazen jako specializované odborné zaměření žáků OA ve 3. a 4. ročníku a navazuje na základní poznatky získané především v předmětech ekonomika, účetnictví, právo a informační technologie. Předmět vede k rozvíjení schopností ekonomicky myslet, uplatňovat při posuzování činností bankovních domů kritérium efektivnosti jak na straně banky, tak na straně klienta. Umožňuje žákům získat konkrétní představu o úloze a činnosti bank v tržní ekonomice, prakticky se seznámit s bankovními operacemi při absolvování odborné praxe. Žáci získávají praktické dovednosti při vystavování platebních dokladů, provádí směnárenské propočty, orientují se v kurzovním lístku, seznámí se s možností investovat na kapitálových trzích, vyhledávají informace z dostupných pramenů, zejména na internetu, prohlubují svou znalost právních předpisů. Po absolvování tohoto modulu mají žáci předpoklady pro uplatnění se v bankovním sektoru.

Rozvržení učiva do jednotlivých ročníků:

3. ročník

Učivo 3. ročníku uvádí žáky do problematiky bankovnictví, seznamuje s důvody vzniku peněz a bankovního sektoru. Žáci získají přehled o bankovní soustavě, o jednotlivých bankovních operacích – tuzemském bankovním stykuúvěrech, ostatních bankovních službách.Získají praktické dovednosti v práci s doklady , dokumenty, naučí se základním propočtům, vyhledávají informace. Učí se posuzování výhodnosti a efektů pro banku a klienta.

4. ročník

Učivo 4. ročníku volně navazuje na vědomosti a dovednosti získané z předchozího ročníku. Žáci se učí práci s kurzovním lístkem včetně výpočtů, posuzování výhodnosti operací s měnou. Mezi další celky patří problematika zahraničního platebního styku, operací na finančních trzích a mezinárodních měnových a finančních institucí. Učivo se zaměřuje na osvojení základních pojmů a principů, na schopnost vysvětlit na příkladech či schématech dokumentární platby, záruky, finanční trhy apod.