Dne 7. června 2023 jsme se s 2 týmy z A3D zúčastnili jednoho z 4 základních kol celostátní účetní soutěže „Zaúčtuj to“, která je pořádána pod záštitou Svazu účetních .
Tým 1: Anička Dao, Andrea Firytová, Eliška Korfová
Tým 2: Daniel Černým , Tereza Cejnarová, Barbora Nováková
V soutěži si naši žáci vedli velmi dobře, své účetní dovednosti si vyzkoušeli na řešení případové studie, dále postoupili do semifinálového kola v části soutěže „Riskuj“, a nakonec se probojovali do finálového kola, ve kterém se tým 1 umístil na 3. místě a tým 2 na 4. místě z 19 zúčastněných týmů.
Tým1 se kvalifikoval do Grand finále 26 - 27. června 2023 do Brna (zúčastní se 12 týmů z 80 přihlášených).
Velké díky a gratulace celému týmu a hodně štěstí ve finále
Ing. Ludmila Špačková
PK účetnictví
V rámci 9. lekce, která se váže ke španělské gastronomii, jsme připravovali guacamole.Jedná se o pokrm pocházející od Aztéků a v překladu znamená avokádová salsa. Používá se jako pomazánka nebo i jako přísada k dalším jídlům. My jsme ji jedli s tzv. nachos. Každý měl za úkol přinést svou ingredienci. Pecky, které nám z avokád zbyly, jsme dali naklíčit a třeba nám vyroste třídní strom-avokádo A2B.
Ve středu 3.5.2023 se uskutečnil sportovní den pro 1.-3. ročníky. Jako tradiční a osvědčené místo jsme zvolili blízký lesopark Stromovka. Pro děti byla připravena docela náročná výzva a to, zdolat v průběhu 60 min za celou třídu co nejvíce 500 m okruhů okolo Rudolfova rybníku. Po celé dopoledne panovalo úplně ideální běžecké počasí. Mezi třídami byla nejúspěšnější A2C, která zdolala za 60 min 364 kol (182 km) a s výrazným náskokem porazila druhou A1A 282 kol (141 km) a třetí A3A 261 kol (130,5 km). Mezi chlapci dosáhl nejhodnotnějšího výkonu Lebeda Jan (A2C), který zdolal 26 kol (13 km). Dívkám kralovala Čábelková Kristýna 18 kol (9 km).
Celkově se sportovního dopoledne zúčastnilo 221 dětí a dohromady se zdolala vzdálenost bezmála 1500 km. Všem děkuji za pomoc a budu se těšit při druhém ročníku na minimálně podobné zaujetí a sportovní výkony.
Konečné výsledky najdete v příloze.
M. Čepelák
V úterý 2. května 2023, kdy maturanti psali didaktické testy z matematiky a z anglického jazyka, navštívili žáci ostatních tříd naší školy v rámci protidrogové prevence v kině Cine Star Anděl filmové představení Banger.
Tento film je intenzivní generační výpovědí zaměřenou především na téma drog, ale také na úskalí výběru cesty za snem a vlivu okolí na mladého člověka. Na pozadí rapové hudby, která se dnes stává pro mládež masovou a trendy záležitostí, se tvůrci filmu pokusili otevřít debatu o zneužívání drog a jejich mnohdy fatálním dopadu na mladé uživatele, pramenícím často z neznalosti, důvěřivosti či neinformovanosti. Celý film byl natočen na mobilní telefon, hlavními aktéry jsou mladí herci (Adam Mišík, Marsell Bendig, Anna Fialová aj.), a proto má výsledný snímek svým tempem a unikátností velmi blízko k mladé generaci a má jí co sdělit.
Po skončení filmu proběhla přímo v sále beseda, které se zúčastnily dvě osoby spojené s tvorbou tohoto filmu: adiktoložka Gabriela Vágner, odbornice na léčbu závislostí, jíž prošly poradnou desítky závislých mladých lidí, a z herců Marsell Bendig, čerstvý držitel ocenění Český lev za vynikající herecký výkon právě v tomto filmu.
Se třídami S2 a A2A jsme se v rámci lekce o jídle pokusili tentokrát společně vyrobit z avokáda mexický jednoduchý dip Guacamole, který se dá konzumovat jak s bagetou, tak i třeba s oblíbenými tortilla chips. Vše se povedlo a výsledek mnohé mile překvapil.
24. dubna 2023 v aule Obchodní akademie Holešovice vyvrcholil projekt Hra o nejinspirativnější podnikatelský záměr. Studenti prvních ročníků v období několika měsíců vymýšleli a zpracovávali podnikatelské záměry, dávali si zpětnou vazbu, vybírali nejinspirativnější práce v rámci třídy, ve školním kole se zájmem sledovali prezentaci tří nejlepších projektů a zvolili pořadí vítězných podnikatelských záměrů.
Umístění |
Student |
Třída |
Předmět činnosti firmy |
1. |
ANETA LOUDOVÁ |
1.A |
Zakázková výroba dřevěných dekorací |
2. |
KLÁRA SLADKÁ |
1.B |
Cestovní kancelář s výukou kiteboardingu na Sicílii |
3. |
ŠIMON MAĎAR |
1.C |
Renovace značkového použitého oblečení a obuvi |
„Vítězům srdečně blahopřejeme. Oceňujeme ale všechny studenty, kteří dali do projektu kus sebe a tím inspirovali ostatní spolužáky a odnesli si užitečné zkušenosti a dovednosti, které mohou využít nejen ve svém profesním životě. “
Tým učitelů ekonomických předmětů
„Uvědomil jsem si, jak je těžké podnikatelský záměr začít. Stoprocentně mi to rozšířilo kreativní myšlení, propojilo soft skils s technologiemi. Je to nejlepší projekt, kterého jsem byl součástí a doufám, že podobných projektů bude víc. Fakt super. Přestože jsem nevyhrál, čest vítězi.“
Tommy Vu, 1.A
„Práce na projektu mi přinesla, že podnikat může skoro každý člověk, který má dobré nápady
a opravdu velký zájem o věc.“
Tetiana Romaniuk, 1.C
„Lépe jsem pochopila podnikatelský záměr a naučila jsem se kalkulaci.“
Zdeňka Barteková, 1.A
„Mám teď větší přehled o nákladech, výnosech a zisku. Uvědomil jsem si hodnotu peněz a zjistil jsem, co mě baví, a že realizace nápadu je někdy složitá.“
Šimon Maďar, 1.C
Akce „Křížem krážem španělské kultury“ se zúčastnili studenti prvního ročníku S1,třetích ročníků, konkrétně třídy A3C a A3D ve studiu Itaka dne 26.4.2023 Jejím cílem bylo studenty seznámit se španělskou kulturou.
Program byl rozdělen do tří částí. První část se týkala španělského folklóru především flamenca. Druhá část byla věnována španělské literatuře a třetí část španělské geografii a kulturním zajímavostem.
Po společném koncertu byli studenti rozděleni na menší skupinky, ve kterých se věnovali různým aktivitám např: skládání slepé mapy Španělska či srovnávání ostatních jazyků ve Španělsku. Studenti si také vyzkoušeli nejrůznější rytmické hudební nástroje: hra na cajón, hra na kastaněty a palmas – tleskání . Nechyběla ani literární knihovnička, která studentům připomněla významné španělské autory a jejich díla.
Kdo dával bedlivě pozor, nalezl odpovědi v závěrečném kvízu. Někdo si i připlatil španělské pochutiny tzv. tapas
V uplynulém měsíci se naši žáci zúčastnili v rámci projektu Divadlem k demokracii dvou tvůrčích dílen v Divadle Archa.
20. března se studenti A4.A zúčastnili dílny dokumentárního divadla pod vedením Jany Svobodové. Díky postupům používaným v umělecké tvorbě jsme si prohloubili schopnost soustředit se, vnímat citlivě své okolí, naslouchat, přistupovat k partnerovi s respektem. Věřím, že dílna bude mít pozitivní efekt na klima třídy a kvalitu vzájemné komunikace.
24. dubna navštívila třída A2.A dílnu DidaDivu. Jedná se o kartonové didaktické loutkové divadlo, které je díky své jednoduchosti dobře využitelné i ve výuce. Na rozdíl od prefabrikovaných loutkových divadel máme v DidaDivu možnost vytvořit si vše podle svých představ – od scény přes postavy až po drobnější rekvizity. Žáci připravili v malých skupinkách zhruba tříminutová představení inspirovaná klíčovými motivy Erbenovy básnické sbírky Kytice. Měli tak možnost prozkoumat toto téma kreativním způsobem a uvědomit si hlubší souvislosti. Zároveň byly pořízeny videozáznamy jejich inscenací, které budou publikovány na youtube.
Obě dílny byly našimi žáky hodnoceny velmi pozitivně.
SOUTĚŽ CEED – MOJE VYSNĚNÁ PRÁCE A MOJE EMOČNÍ VZORCE – 2022/2023
Třída 1.C se zúčastnila soutěže, kterou vyhlásilo nakladatelství odborné ekonomické literatury CEED. Studenti zpracovali vědecký experiment na téma Moje vysněná práce a moje emoční vzorce. Každý student si zvolil jeden týden, kdy si zapisoval, jak často a jak dlouho se daný den potýkal s negativními emocemi: strach z něčeho konkrétního, úzkost, aniž by věděl proč, deprese, apatie a nechuť cokoliv řešit, vztek, pláč a zda ho tyto pocity ovlivňovaly při studiu. Na konci svého vědeckého popisu pak žáci napsali úvahu, zda by mohly podobné emoční vzorce ovlivnit jejich vysněnou práci.
Blahopřejeme Emily Nicole Paškevičové a Michalovi Korfovi, kteří byli týmem CEED vybráni mezi vítěze a odměněni knižními cenami.
Emily došla k závěru, že negativní emoce zcela určitě dokážou ovlivnit chování každého jedince i jeho vysněnou práci. Není možné se jich úplně zbavit, ale je dobré jim věnovat pozornost a snažit se zachovávat si chladnou hlavu.