Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26 27 28
ČŠI - Výběrové zjišťování výsledků vzdělávání
29
ČŠI - Výběrové zjišťování výsledků vzdělávání A2.B
1
1. března 2024 (pátek) TESTOVÁNÍ ČŠI - Výběrové zjišťování výsledků vzdělávání
2 3
4 5
„KLUB BUSINESS FOR BREAKFAST“
6 7
Výstava – Sportovní fotografie
8
Přednáška „Sex je náš, když ho znáš“ 1. ročníky
9 10
Závěrečné informace lyžařskému kurzu 10.-15.3.2024
11
Závěrečné informace lyžařskému kurzu 10.-15.3.2024
12
Závěrečné informace lyžařskému kurzu 10.-15.3.2024
13
Závěrečné informace lyžařskému kurzu 10.-15.3.2024
14
Závěrečné informace lyžařskému kurzu 10.-15.3.2024
15
Závěrečné informace lyžařskému kurzu 10.-15.3.2024
15. března 2024 (pátek) HOLIDAY WORLD & REGION WORLD 32. ročník mezinárodního veletrhu
16 17
18
Festival Jeden svět na školách
Ekonomická olympiáda 18. března 2024
19
Šikana a kyberšikana S1
20 21 22 23 24
25 26
Účetní soutěž „Kollárovka“2024
PREVENTIVNÍ PROGRAM Šikana a kyberšikana
PREVENTIVNÍ PROGRAM Šikana a kyberšikana A1.B
27
Jarní soutěž v psaní na klávesnici v anglickém jazyce
27. března 2024 (středa) PREVENTIVNÍ PROGRAM Šikana a kyberšikana Třída A1C
PREVENTIVNÍ PROGRAM Šikana a kyberšikana Třída A1D
28 29 30 31
Drobečková navigace

Úvod > Obory > Cestovní ruch

Cestovní ruch

Předmět cestovní ruch podává teoretické souhrnné informace o cestovním ruchu jako celku, rozvíjí specializační oblast průvodcovství v přímé vazbě na české kulturní dědictví a národní kulturní poklad. V širším kontextu doplňuje vybraná důležitá témata v gesci působnosti EU. Teoretické poznatky rozvíjí na praktických příkladech a hledá možná východiska typologických situací z praxe. Učí hledat, vyhodnocovat a používat potřebné souhrnné informace při konkrétní činnosti v oblasti cestovního ruchu. Napomáhá sledovat a orientovat se v platné legislativě v oboru cestovní ruch, péče o kulturní dědictví a souvisejících předpisech. Umožňuje chápat další souvislosti z příbuzných oborů (dějiny, dějiny umění, kulturologie, pomocné vědy historické, ekonomie, právo). Upozorňuje na další možnosti řádného i mimořádného vzdělávání v oboru nebo příbuzných oborech, dává prostor pro seberealizaci v rámci samostudia či celoživotního vzdělávání.

Charakteristika učiva:

Předmět cestovní ruch je rozdělen do dvou částí praktikovaných v průběhu 3. a 4. ročníku a to následovně:

1) část všeobecně vzdělávací přehledová ve 3. ročníku

Učivo třetího ročníku seznamuje žáky se základní orientací v oboru cestovní ruch, vymezuje jeho charakteristiku, zabývá se marketingem a managementem a to v přímé vazbě na dosažené znalosti z ostatních předmětů – ekonomiky a práva, podává přehled o jednotlivých službách a druzích cestovního ruchu. Pozornost je věnována též na vnímání jednotlivých produktů a souvisejících činností.

2) část specializovaně orientovaná ve 4. ročníku

Čtvrtý ročník je zaměřen na průvodcovskou činnost. Klade se důraz na zvládnutí všeobecných průvodcovských zásad a povinností průvodce cestovního ruchu. Zvláštní oblastí je pak průvodcovská činnost po památkovém objektu nebo činnost v lektorském oddělení některé ze státních institucí či soukromé fyzické nebo právnické osoby. Zcela specifická je návaznost na  péči o kulturní dědictví. Potřebné znalosti z dějin architektury v kontextu s vývojem umění v Evropě jsou zcela zásadní.