Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1
DISTANČNÍ VÝUKA 1.2.-14.2.2021
2
DISTANČNÍ VÝUKA 1.2.-14.2.2021
3
DISTANČNÍ VÝUKA 1.2.-14.2.2021
4
DISTANČNÍ VÝUKA 1.2.-14.2.2021
5
DISTANČNÍ VÝUKA 1.2.-14.2.2021
6
DISTANČNÍ VÝUKA 1.2.-14.2.2021
7
DISTANČNÍ VÝUKA 1.2.-14.2.2021
8
DISTANČNÍ VÝUKA 1.2.-14.2.2021
9
DISTANČNÍ VÝUKA 1.2.-14.2.2021
10
DISTANČNÍ VÝUKA 1.2.-14.2.2021
11
DISTANČNÍ VÝUKA 1.2.-14.2.2021
12
DISTANČNÍ VÝUKA 1.2.-14.2.2021
13
DISTANČNÍ VÝUKA 1.2.-14.2.2021
14
DISTANČNÍ VÝUKA 1.2.-14.2.2021
15
Distanční výuka od 15.2.2021
16
Distanční výuka od 15.2.2021
17
Distanční výuka od 15.2.2021
18
Distanční výuka od 15.2.2021
19
Distanční výuka od 15.2.2021
20
Distanční výuka od 15.2.2021
21
Distanční výuka od 15.2.2021
22
Distanční výuka od 15.2.2021
23
Distanční výuka od 15.2.2021
24
Distanční výuka od 15.2.2021
25
Distanční výuka od 15.2.2021
26
Distanční výuka od 15.2.2021
27 28
Drobečková navigace

Úvod > Obory > Cestovní ruch

Cestovní ruch

Předmět cestovní ruch podává teoretické souhrnné informace o cestovním ruchu jako celku, rozvíjí specializační oblast průvodcovství v přímé vazbě na české kulturní dědictví a národní kulturní poklad. V širším kontextu doplňuje vybraná důležitá témata v gesci působnosti EU. Teoretické poznatky rozvíjí na praktických příkladech a hledá možná východiska typologických situací z praxe. Učí hledat, vyhodnocovat a používat potřebné souhrnné informace při konkrétní činnosti v oblasti cestovního ruchu. Napomáhá sledovat a orientovat se v platné legislativě v oboru cestovní ruch, péče o kulturní dědictví a souvisejících předpisech. Umožňuje chápat další souvislosti z příbuzných oborů (dějiny, dějiny umění, kulturologie, pomocné vědy historické, ekonomie, právo). Upozorňuje na další možnosti řádného i mimořádného vzdělávání v oboru nebo příbuzných oborech, dává prostor pro seberealizaci v rámci samostudia či celoživotního vzdělávání.

Charakteristika učiva:

Předmět cestovní ruch je rozdělen do dvou částí praktikovaných v průběhu 3. a 4. ročníku a to následovně:

1) část všeobecně vzdělávací přehledová ve 3. ročníku

Učivo třetího ročníku seznamuje žáky se základní orientací v oboru cestovní ruch, vymezuje jeho charakteristiku, zabývá se marketingem a managementem a to v přímé vazbě na dosažené znalosti z ostatních předmětů – ekonomiky a práva, podává přehled o jednotlivých službách a druzích cestovního ruchu. Pozornost je věnována též na vnímání jednotlivých produktů a souvisejících činností.

2) část specializovaně orientovaná ve 4. ročníku

Čtvrtý ročník je zaměřen na průvodcovskou činnost. Klade se důraz na zvládnutí všeobecných průvodcovských zásad a povinností průvodce cestovního ruchu. Zvláštní oblastí je pak průvodcovská činnost po památkovém objektu nebo činnost v lektorském oddělení některé ze státních institucí či soukromé fyzické nebo právnické osoby. Zcela specifická je návaznost na  péči o kulturní dědictví. Potřebné znalosti z dějin architektury v kontextu s vývojem umění v Evropě jsou zcela zásadní.