Zájezdy a exkurze

Salamanca (Španělsko) očima žáků

27. červen 2018

Dne 16. června 2018 jsme se vydali na náš týdenní studijní pobyt ve španělské Salamance. V ranních hodinách jsme se sešli na letišti Václava Havla, odkud jsme ve skupině pěti studentů a dvou učitelů odcestovali. Už při cestě jsme zjistili, že se sešla skvělá parta. Po dlouhé dvanáctihodinové cestě jsme se dostali na místo, kde jsme se měli po dobu sedmi dní zdokonalovat ve španělském jazyce. Při příjezdu na nás čekaly naše hostující rodiny, se kterými jsme se vydali do našich nových domovů. Po ubytování jsme společně poobědvali a seznámili se. V podvečer celá naše skupinka vyšla na komentovanou prohlídku po Salamance s naším nejoblíbenějším průvodcem Diegem.

Další den jsme navštívili Madrid společně se skupinou polských studentů. Po dlouhém chození, návštěvách nejrůznějších památek a exkurzi v muzeu, jsme si s paní profesorkami dali zasloužený a skvělý oběd. V Madridu jsme bohužel nestihli tolik, kolik bychom si představovali, ale i tak jsme byli nadšení a moc se nám to líbilo.

V pondělí jsme šli poprvé do školy. Výuka nám začínala pokaždé v 9:30, probírali jsme gramatiku, která probíhala hodinu a půl a s konverzací ji dělila desetiminutová přestávka. Přes veškeré obavy, jsme se rychle zapojili do výuky. Výklad učitelů byl srozumitelný a lehce pochopitelný. Díky tomu jsme se naučili i něco nového. Po výuce následoval oběd v našich rodinách. Odpoledne jsme šli na prohlídku katedrál, památek a parků v Salamance.

Po úterním vyučování a obědě jsme navštívili muzeum historických artefaktů města, poté Muzeum Art Deco, kde jsme měli možnost ochutnat španělskou sladkou pochoutku - Churroz. Jedná se o smažené těsto, které se namáčí v čokoládě. Pro našeho sportovce Martina to bylo něco, co si může dovolit jen zde, ale i tak mu to velmi chutnalo. Mezitím jsme si také vyzkoušeli tančit salsu, při které nás kluci překvapili svým talentem. Večer nás čekala Ruta de tapas. Navštívili jsme čtyři různé bary, ve kterých jsme tyto tapas ochutnávali.

Začátek druhé poloviny našeho společně stráveného týdne byl ve znamení celodenního výletu do města Segovia a Ávila. V Segovii byl překrásný akvadukt, v Ávile jedno z nejstarších a největších opevnění Evropy.

Ve čtvrtek jsme po škole dostali možnost projevit své výtvarné nadaní, když jsme malovali ornamenty na kachličky. K našemu údivu jsme zjistili, že výtvarné umění nejspíš nebude naší silnou stránkou, a tak alespoň nemusíme litovat výběru střední školy. Poté jsme šli posedět do jedné z našich oblíbených kaváren.

V pátek jsme měli poslední hodiny gramatiky a konverzace. Odpoledne jsme se vydali na prohlídku kláštera San Esteban, kde jsme si připadali jako ve světě Harryho Pottera. Poté jsme hráli proti našim polským spolužákům hru, která spočívala v tom, co vše jsme si o malebném městečku zapamatovali a jak dokážeme komunikovat. Vytvořili jsme několik skupinek a se zadáním, které jsme dostali, jsme vyrazili do ulic. Při hře jsme se velmi bavili a užili jsme si ji. Když jsme večer přišli domů, naposledy povečeřeli s rodinou a zabalili kufry, už jsme jen odpočívali na zítřejší cestu.

Sobota byla o smutném loučení jak se Salamancou a celým Španělskem obecně, tak s naší skvělou partou v čele s učitelkami. Vzhledem k tomu, že se sešla skvělá parta, bylo loučení opravdu těžké.

Prožili jsme báječný týden plný dobrodružství, navštívili nová místa, něco nového se naučili a u všeho se náramně bavili. Díky tomu máme spoustu krásných vzpomínek, na které nikdy nezapomeneme.

Výlet do Jílového u Prahy

25. červen 2018

Dne 2. května podnikla třída A1. B  výlet do Jílového u Prahy s cílem sestoupit do podzemí návštěvou staré zlaté štoly.

Archiv Kanceláře prezidenta republiky

Dne 11. 6. 2018 se třída A 1.B  zúčastnila exkurze v Archivu Kanceláře prezidenta republiky, který uchovává dokumenty všech československých a českých prezidentů.

Navštívili jsme depozitář i badatelnu. Viděli jsme listinné dokumenty, např. Benešovy dekrety s podpisy všech členů vlády, fotografie, ale i trojrozměrné archiválie (vyznamenání a řády).

Potom jsme se vydali na prohlídku Pražského hradu. Žáci si ve skupinkách připravili zajímavé informace o vybraných objektech.

V těchto zdařilých akcích chceme pokračovat.

Výlet třídy A3.A do Průhonického parku – 3. 5. 2018

16. květen 2018

Třetí květnové dopoledne, kdy si maturanti lámali hlavy nad didaktickým testem z českého jazyka, jsme se třídou A3.A využili k návštěvě Průhonického parku, který je národní kulturní památkou a památkou UNESCO. Slunce se sice zpočátku schovávalo za mraky a chvílemi se zdálo, že zmokneme, ale jarně rozkvetlý park byl i navzdory tomu výjimečnou potěchou pro oko. Když se potom vyčasilo, nebylo už procházce po tomto unikátním přírodně krajinářském výtvoru co vytknout. Do Prahy jsme se vrátili příjemně osvěženi a odpočati.

Prague International Marathon, spol. s r. o.

13. březen 2018

Studenti managementu sportu ze třídy S1 měli v pátek 9. března možnost nahlédnout do zákulisí největší sportovní společnosti v České republice Prague International Marathon, spol. s r. o., která každoročně pořádá mezinárodní pražský maraton, řadící se mezi nejprestižnější na světě. Studenti se v konferenčním sále Emila a Dany Zátopkových seznámili se samotným ředitelem RunCzech italským manažerem Carlem Capalbem. Ten je provedl po firmě, ukázal jim první Running Mall na světě (unikátní místo, kde najdete vše, co běžec potřebuje) a po osvěžujícím občerstvení je zavedl do běžeckého sálu, kde se čtyři z nich zúčastnili závodu na 15 minut. Vítězem se stal Matěj Vít a od Carla Capalba získal jako dárek startovné na příští běžecký závod. Všichni studenti si odnesli nejen sportovní batůžek s volným vstupem do Running Mallu, ale také chuť aktivně se zapojit do běhu společnosti. Ať už jako běžci, dobrovolníci, nebo budoucí manažeři.

Poznávací zájezd do Míšně a Drážďan 6.12.2017

18. prosinec 2017

Ve středu 6. 12. 2017 se uskutečnil jednodenní poznávací zájezd do Míšně a Drážďan. V Míšni jsme vystoupali k zámku Albrechtsburg, kde jsme zároveň měli možnost vidět slavnou míšeňskou katedrálu Meiβner Dom. Naším hlavním cílem v tomto městě však byla porcelánová manufaktura, kde jsme se dozvěděli základní informace o historii, výrobě, vypalování a malování míšeňského porcelánu a v několika dílnách jsme viděli i názorné ukázky. Nakonec jsme si prohlédli ještě muzeum porcelánu.

Poté jsme se přesunuli do Drážďan. Tam nám paní průvodkyně pověděla něco o historii tohoto města, prošli jsme se historickým centrem, kde nám ukázala hlavní památky – např. Zwinger, katedrálu Hofkirche, budovu slavné státní opery Semperoper nebo velmi známý protestantský kostel Frauenkirche. Po téměř hodinové prohlídce města jsme měli možnost 4 hodinového rozchodu, který u většiny z nás představoval návštěvu Primarku, nakupování dárků pro blízké a návštěvu neobyčejných vánočních trhů, především toho největšího a nejznámějšího - Dresdner Striezelmarkt.

Cesta zpátky do Prahy proběhla v duchu vzájemného sdělování dojmů a ukazování zakoupených věcí a ve 20:45 už jsme před školou vystupovali z autobusu. Unaveni, ale snad všichni spokojeni.

T. Suchardová, L. Tomanová, A3C

Výlet třídy A2.A k Máchovu jezeru, 27.6. - 29.6.2017

31. srpen 2017

Poslední dny školního roku 2016/2017 jsme si se třídou A2.A zpestřili třídenním výletem do Máchova kraje. K Velkému rybníku, které romanticky založený básník překřtil na jezero, nakonec vyrazilo společně s třídním učitelem Tomášem Chaloupkou a profesorem Vladimírem Štěpánem dvanáct odvážných.

První den jsme zahájili rozvážně procházkou do okolí kempu. Večer jsme v nedalekém lese nasbírali klestí a roztopili ohniště. Od opékání špekáčků jsme se nenechali odradit ani deštěm, který nás ostatně hojně navštěvoval po celé tři dny.

Druhý den jsme se vydali na pětadvacetikilometrový pochod vstříc kouzelným výhledům z věže Bezdězu. Profesor Štěpán nasadil ostré tempo, ale studenti mu navzdory horkému a dusnému počasí dostáli se ctí a krátce po poledni impozantní zříceninu hradu ze 13. století pokořili. Úchvatný pohled na Máchovo jezero z výšky 640 metrů za vynaložené úsilí, prolitý pot a otlačená chodidla určitě stál. Po dobrém obědě jsme se vydali na cestu zpět. Slunce, které dopoledne nelítostně žhnulo, zastřela mračna a déšť na sebe nedal dlouho čekat. Do Doks jsme dorazili promoklí na kost, ale v dobré náladě. Prach nebo spíš bláto cest jsme spláchli koupelí v jezeře a hurá do kempu posedět v restauraci, zahrát si na chatce partičku Bangu a zaházet si na koš. Že nemáme basketbalový míč? Nevadí, i s gumovým aportovacím míčkem se dá vyřádit.

Poslední den jsme se probudili do rána s olověnou oblohou, která slibovala vytrvalý, celodenní déšť. A své sliby splnila. Nejvíc se rozpršelo cestou na nádraží, a tak zatímco před dvěma dny vystupovali ve Starých Splavech z vlaku dva učitelé s dvanácti studenty, do Prahy se vraceli čtyři vodníci a deset rusalek. Navzdory nepřízni počasí jsme si ale výlet užili a budeme na něj rádi vzpomínat. Vždyť jsme byli v přírodě, v překrásné krajině, se samými prima lidmi, kteří si spolu rozumí.

Cesta na představku přeplněného vlaku, který nabíral zpoždění snad na každé zastávce, už byla jen taková závěrečná pralinka na dortu, i když z hodně hořké čokolády.

Techmania Science Center v Plzni

18. duben 2017

Exkurze do Techmania Science Center v Plzni

Ve dnech 27. - 28. 2. 2017 studenti prvních ročníků navštívili Techmanii Science Center v Plzni. Žáci měli možnost vyzkoušet si stovky exponátů, gyroskop, 3D planetárium, vidět krátké filmy promítané na obřím interaktivním globusu nebo si zkusit zábavné vědecké show.

V praxi si žáci mohli vyzkoušet důkazy jevů, o kterých se učí v předmětu přírodní vědy.

Exkurzi jsme si společně užili, byl to podařený výlet, ze kterého jsme si odnesli řadu zážitků a poznatků.

Organizaci zajistili: Barášek Michal, Beneš František (OA Company) – v rámci předmětu Studentská firma

Exkurze do Mladé Boleslavi

8. listopad 2016

Dne 3. 11. a 7. 11. 2016 jsme se studenty druhých ročníků navštívili Mladou Boleslav. Žáci měli možnost navštívit muzeum a výrobní provoz závodu ŠKODA AUTO.

Akce byla zdařilá, na místo určení jsme dorazili v předstihu, za což vděčíme především panu řidiči. Návštěva muzea nám poskytla zajímavou prohlídku historických aut, což žáci ocenili. Dozvěděli jsme se zajímavé informace o historii firmy, které byly doplněny zajímavostmi od paní průvodkyně.

Poté následovala prohlídka výrobních provozů – lisovny, robotizované linky a montáže. Žáci mohli na vlastní oči vidět, jak auto vzniká a především měli výbornou možnost propojit teoretické znalosti nabyté ze školy s praktickým zážitkem, který jim exkurze nabídla.

Exkurzi jsme si společně užili, byl to podařený výlet, ze kterého si žáci odnesli řadu zážitků a poznatků.

Královská cesta s výkladem v angličtině

31. říjen 2016

Dne 31.10.2016 jsme jako každý rok absolvovali vycházku historickou trasou Prahy, po které projížděli nastávající čeští králové ke korunovaci – tedy vycházku po Královské cestě. Tato každoroční akce se koná v rámci hodin anglické konverzace a je koncipována tak, že si každý žák čtvrtého ročníku připraví prezentaci jedné pražské památky nacházející se právě na Královské cestě. Tuto prezentaci pak přímo „v terénu“ přednese v angličtině, přičemž uplatňuje znalosti ze širokého okruhu vyučovaných předmětů.

Žáci čtvrtého ročníku byli velmi dobře připraveni, podzimní Praha byla bez jediného mraku a budoucí maturanti si do svého portfolia zařadili další téma k maturitě, kterého se nemusí obávat.