Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1 2
Organizace vyučování od 2. 4. do 4. 4. 2024 (úterý až středa)
3
Organizace vyučování od 2. 4. do 4. 4. 2024 (úterý až středa)
4
Organizace vyučování od 2. 4. do 4. 4. 2024 (úterý až středa)
5
„KLUB BUSINESS FOR BREAKFAST“ 5.4.2024
PLANETA ZEMĚ 3000
6 7
8
Organizace vyučování od 8. 4. do 12. 4. 2024 (pondělí až pátek)
9
Sportovní den – „HOLEŠOVICKÁ HODINOVKA“
Organizace vyučování od 8. 4. do 12. 4. 2024 (pondělí až pátek)
10
90 let (ne) svobody s Domem RADOST
Sportovní den
Organizace vyučování od 8. 4. do 12. 4. 2024 (pondělí až pátek)
11
Organizace vyučování od 8. 4. do 12. 4. 2024 (pondělí až pátek)
12
Filmové představení „Bratři“
Organizace vyučování od 8. 4. do 12. 4. 2024 (pondělí až pátek)
13 14
15
15.4.2024 offline výuka
16 17 18
Divadelní představení    Jak se vám líbí /divadlo ABC/
19
Španělská kultura křížem krážem 19.4.
„KLUB BUSINESS FOR BREAKFAST“19.4.2024
20 21
22
PREVENTIVNÍ PROGRAM Umíme se domluvit
PREVENTIVNÍ PROGRAM Umíme se domluvit Třída A2B
23 24 25
PREVENTIVNÍ PROGRAM Umíme se domluvit Třída A2C
26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Drobečková navigace

Úvod > Obory > Cestovní ruch

Cestovní ruch

Předmět cestovní ruch podává teoretické souhrnné informace o cestovním ruchu jako celku, rozvíjí specializační oblast průvodcovství v přímé vazbě na české kulturní dědictví a národní kulturní poklad. V širším kontextu doplňuje vybraná důležitá témata v gesci působnosti EU. Teoretické poznatky rozvíjí na praktických příkladech a hledá možná východiska typologických situací z praxe. Učí hledat, vyhodnocovat a používat potřebné souhrnné informace při konkrétní činnosti v oblasti cestovního ruchu. Napomáhá sledovat a orientovat se v platné legislativě v oboru cestovní ruch, péče o kulturní dědictví a souvisejících předpisech. Umožňuje chápat další souvislosti z příbuzných oborů (dějiny, dějiny umění, kulturologie, pomocné vědy historické, ekonomie, právo). Upozorňuje na další možnosti řádného i mimořádného vzdělávání v oboru nebo příbuzných oborech, dává prostor pro seberealizaci v rámci samostudia či celoživotního vzdělávání.

Charakteristika učiva:

Předmět cestovní ruch je rozdělen do dvou částí praktikovaných v průběhu 3. a 4. ročníku a to následovně:

1) část všeobecně vzdělávací přehledová ve 3. ročníku

Učivo třetího ročníku seznamuje žáky se základní orientací v oboru cestovní ruch, vymezuje jeho charakteristiku, zabývá se marketingem a managementem a to v přímé vazbě na dosažené znalosti z ostatních předmětů – ekonomiky a práva, podává přehled o jednotlivých službách a druzích cestovního ruchu. Pozornost je věnována též na vnímání jednotlivých produktů a souvisejících činností.

2) část specializovaně orientovaná ve 4. ročníku

Čtvrtý ročník je zaměřen na průvodcovskou činnost. Klade se důraz na zvládnutí všeobecných průvodcovských zásad a povinností průvodce cestovního ruchu. Zvláštní oblastí je pak průvodcovská činnost po památkovém objektu nebo činnost v lektorském oddělení některé ze státních institucí či soukromé fyzické nebo právnické osoby. Zcela specifická je návaznost na  péči o kulturní dědictví. Potřebné znalosti z dějin architektury v kontextu s vývojem umění v Evropě jsou zcela zásadní.