Po Praze v ruštině

20. červen 2017

Třída A3B si vyzkoušela provádět centrem Prahy (Pražský hrad, Zlatá ulička, Karlův most a Petřín) v ruském jazyce.

Mistrovství České republiky 2017 ve FINANČNÍ SVOBODĚ

14. červen 2017

Dne 6. 6. 2017 se naši žáci z 3.B (Dominik Chmela, Svenja Novotná, David Gruntorád, Alexandra Delačová) a z 3.C (Isabell Kellnerová, Rosálie Komárková) zúčastnili Mistrovství České republiky 2017 ve FINANČNÍ SVOBODĚ. Akci pořádala Finškola a Finanční svoboda, s. r. o. Přihlásilo se celkem 168 žáků z 30 škol. Naši žáci získali krásné 46. místo. Blahopřejeme!

Žáci zábavnou formou získali zkušenosti z oblasti osobních financí a dozvěděli se důležité informace, jak se úspěšně starat o své vlastní peníze.

Slavnostní předávání maturitních vysvědčení

7. červen 2017

Jménem celého pedagogického sboru gratulujeme všem našim maturantům, kteří v jarním zkušebním období skládali maturitní zkoušky.

View the embedded image gallery online at:

Naši beachvolejbalisté bojovali o postup do republikového finále

2. červen 2017

Ve středu 31. 5. 2017 se zúčastnila naše dvojice Adam Waber A1A a Lukáš Dvořák A2D beachvolejbalového turnaje pražských středních škol POPRASK. V konkurenci 16 dvojic obsadili konečné 3. místo  s celkovou bilancí  5 výher a 1 prohry. Bohužel jediná prohra přišla v semifinále proti pozdějším vítězům. Věřím, že získané zkušenosti jim v příštím roce pomůžou k postupu.

Gratulujeme !!!

Do Německa na zkušenou

26. duben 2017

Dne 18. dubna se všichni studenti německého jazyka ze třetích ročníků naší školy zúčastnili prezentace "Do Německa na zkušenou".

Dozvěděli jsme se o možnostech studia a stipendií např. ve studijním programu Erasmus i o různých formách pracovního uplatnění v Německu. Byli jsme seznámeni také s nejrůznějšími aktivitami zaměřenými na rozšiřování jazykových znalostí. Dále jsme si zahráli několik her, během kterých jsme poznali například některé zvláštnosti bavorského a rakouského nářečí nebo jsme si ověřili znalost germanizmů používaných v češtině.

Josef Mašek, A3C

Konverzační soutěž z ruského jazyka

20. duben 2017

Naše studentka Veronika Andrieieva ze třídy A3A  vyhrála 1. místo v celostátním kole konverzační soutěže v ruském jazyce v kategorii SŠ III. Soutěž se uskutečnila 10. dubna 2017 v prostorách Ruského střediska vědy a kultury, Na Zátorce 16 v Praze 6.  Své vědomosti poměřilo 31 nejlepších studentek a studentů z celé ČR, kteří na základě dosažených výsledků v krajském kole postoupili do kola ústředního.

Účastníci soutěžili v písemné a ústní části. V písemné části šlo o porozumění slyšenému textu, v ústní části probíhal rozhovor s porotou na vylosované téma a řešení řečových situací.  Hodnotila se jak komunikativní, tak i jazyková stránka mluveného projevu.

Slavnostního vyhlášení výsledků v Křišťálovém sále Ruského střediska vědy a kultury v Praze se zúčastnila Jeho Excelence Alexandr Zmejevskij, velvyslanec Ruské federace v České republice, ředitel RSVK Leonid Gamza, ředitelka NIDV Mgr. et Mgr. Helena Plitzová, Ing. Miroslava Fatková, vedoucí Talentcentra NIDV, a další hosté.

Veronice moc gratulujeme!!!

Techmania Science Center v Plzni

18. duben 2017

Exkurze do Techmania Science Center v Plzni

Ve dnech 27. - 28. 2. 2017 studenti prvních ročníků navštívili Techmanii Science Center v Plzni. Žáci měli možnost vyzkoušet si stovky exponátů, gyroskop, 3D planetárium, vidět krátké filmy promítané na obřím interaktivním globusu nebo si zkusit zábavné vědecké show.

V praxi si žáci mohli vyzkoušet důkazy jevů, o kterých se učí v předmětu přírodní vědy.

Exkurzi jsme si společně užili, byl to podařený výlet, ze kterého jsme si odnesli řadu zážitků a poznatků.

Organizaci zajistili: Barášek Michal, Beneš František (OA Company) – v rámci předmětu Studentská firma

Lyžařský kurz Rakousko – Hinterstoder

18. duben 2017

Lyžařský kurz Rakousko – Hinterstoder – Penzion Lindbichler (19. -24.3.2017)

I v letošním roce jsme navštívili se žáky 1. ročníků námi již prověřené a osvědčené lyžařské středisko v rakouských Alpách. Z Prahy vyrazilo 45 natěšených žáků a 6 ostřílených pedagogů připravených za necelý týden naučit začátečníky lyžovat, pokročilé dovést k dokonalosti a dokonalé ujistit v jejich preciznosti. Deštivá, 5,5 h trvající cesta proběhla bez sebemenších problémů a my se těšili, jak si užijeme vlídnější a přívětivější počasí. Ubytování díky přípravě v autobuse proběhlo bleskurychle a žáci již mohli na pokojích začít vymýšlet, čím by nás zaměstnali. Večer jsme žáky seznámili s řádem LV a téměř jsme nestačili odpovídat na jejich dotazy (byly všehovšudy asi 3).

První den proběhlo rozřazení do družstev a všichni si náramně pochvalovali azurové nebe, které v pondělí dokreslilo panoramata vrcholků hor v okolí ve výšce 2500 m. Seznámili jsme se s místní restaurací, která se nám stala po zbytek týdne jídelnou i „odpočívárnou“ mezi dopolední a odpolední výukou. Mezi nejtradičnější obědové pochutiny v následujících dnech patřily špagety a samozřejmě hranolky s řízkem. Na sjezdovkách i snowboardu jsme rozjížděli ztuhlá těla a pomalu se seznamovali s místními 40 km sjezdovek. Každý večer se o nás vzorně staraly kuchařky a polívkou doplněnou o hlavní jídlo si získávaly den ode dne naše větší a větší sympatie.

Druhý den začal jako obvykle kvalitní snídaní ve formě švédského stolu a my mohli se spokojeně nacpaným bříškem začít v 9:30 na příkrých i pozvolnějších svazích zdokonalovat své lyžařské a snowboardové dovednosti. Počasí nám opět přálo a naše pobledlé tváře začaly dostávat bronzovou barvu. To jsme ještě netušili, že ve 14:03 h místního času vidíme sluníčko naposledy a naše idylka skončí. Na konci dnešního dne se již začaly objevovat první bolístky ve formě odřenin, puchýřů, otlačenin, které bravurně zvládal do druhého dne vyléčit různými mastmi a zaříkávadly náš skvělý zdravotník. Večer jsme studenty seznámili formou přednášky s lyžařskou výstrojí, výzbrojí a mazáním lyží.

Středeční den již mnozí očekávali s nadšením, jelikož je čekal zasloužený půlden odpočinku (no… odpočinku, to ještě netušili, co je pro ně připraveno). Počasí nám nepřálo a ukázalo nám svoji vrtkavost a pravou podzimní až zimní tvář s mlhou. Těla pod kapkami deště a ve vyšších polohách i pod sněhovými vločkami rychle chřadla a náš odjezd na chatu se o pár minut uspíšil. Odpoledne jsme děti svezli autobusem do místního velkoměsta, které čítá necelých 1000 obyvatel. Dostaly od nás nelehký úkol, a to ve skupinkách zjistit o městě co nejvíce informací a jako bonus vyměnit bonbón za co nejvzácnější věc. Největším úlovkem se stala výměna bonbónu za plně funkční sjezdové lyže Fischer i s hůlkami. Večer proběhl ve znamení prezentace odpolední dobrodružné výpravy.

Čtvrteční ráno nás opět přivítalo zataženou a mlhavou oblohou a my plni pesimismu vyrazili na náš předposlední lyžařský den. Ani výjezd na nejvyšší bod areálu (2000 m) nezvedl naši náladu, natož hustou mlhu. Po několikadenním přemlouvání jsem kluky pustil (samozřejmě za přísných pravidel) do snowparku a nálada rázem připomínala slavnostní zahájení OH. Při odjezdu k autobusu nás nemohli rozhodit takové maličkosti jako batoh zapomenutý u sjezdovky, rozbité vázání či tvořící se malá laguna z roztátého sněhu u svahu. Večer nám spravil chuť gulášek a přednáška z první pomoci, která kupodivu děti moc neotravovala, ba naopak, vypadaly, že je to i zajímá. Večerní „disco“ ve znamení DJ našich prvních ročníků brzy rozptýlil sílící signál WiFi připojení na chatě a kumulace davu probíhala místo na parketu u vchodových dveří.  Situaci DISCA nezachránilo ani naše pedagogické duo, které vyšvihlo skvělé taneční vystoupení.

Hektický odjezdový den začal ranním balením a opuštěním chaty. Čekal nás ještě celý den lyžování a kupodivu počasí se lehce začalo zlepšovat. Této konstelace jsme využili k dopolednímu závodu družstev v paralelním slalomu, který si všichni užili, a i ti, kteří začínali první den na vlečném laně, oprávněně dole mohli zvednout ruce a radovat se z neuvěřitelného pocitu. Poslední oběd se nesl ve znamení pohody a odpolední lyžování už bylo loučením s dalším lyžařským kurzem.

Po nezbytném nákupu důležitých potravin na zpáteční cestu nastartoval řidič přistavený autobus a v 16:30 jsme odjížděli směr Praha. Autobusem se plížila podivná nálada loučícího se davu žáků naší OA a také se jím linula vůně deodorantů, které musely protentokrát nahradit vodu ve sprše. Již v dobré náladě jsme ještě zastavili na nezbytnou přestávku v Českých Budějovicích, kde děti podnikly razii do jednoho nejmenovaného fastfoodového řetězce a ve 21:30 jsme rodičům předali jejich ratolesti.

S přáním stejně dobře zvládnutého LV v příštím roce

M. Čepelák, vedoucí LV

Soutěž „Účtuj v Pohodě“

5. duben 2017

Dne 28.3. se a naší škole uskutečnila soutěž „Účtuj v Pohodě“. Studenti 4. ročníku si mohli před blížící se praktickou zkouškou vyzkoušet práci na souvislém účetním  příkladu  v účetním software POHODA.  Z 26 zúčastněných se umístilo 11 nejlepších takto :

za komisi  : H. Vysloužilová, L. Špačková

Krajské kolo Konverzační soutěže v ruském jazyce

20. březen 2017

Veronika Andrieieva ze třídy A3A získala první místo v krajském kole Olympiády z ruského jazyka.

Veronika bude reprezentovat naši školu v celostátním kole, které proběhne dne 10. 4. 2017 v Praze v Dejvicích. Moc gratulujeme a držíme palce v posledním celostátním kole!!!